“De TV” in de kantine is nu echt ok.

maart 27, 2019

Gisteren meldde ik op de website dat “de TV het weer deed” en dat werd ‘s avonds gelogenstraft omdat hij weer herhaaldelijk uitviel. Onze kantinebeheerder Arno belde op hoge poten naar KPN en vanmiddag stond er weer een nieuwe monteur die “werd opgewacht”door Mat Rullens en ondergetekende. Na metingen bleek onze binneninstallatie niet ok (kabels verrot) en daarmee was goede raad duur.

De – overigens zeer servicegerichte – monteur van KPN gaf aan dat dat een zaak was van Virtus. Na ons appèl om het vanmiddag toch écht gereed te krijgen belde hij naar kantoor. Hij kreeg toestemming om – alleen met onze hulp – het totale netwerk te vernieuwen.

Dat betekende nieuwe kabels trekken vanuit de meterkast, verplaatsen van het aansluitpunt, data switches aanbrengen en de telefoonaansluiting verplaatsen. Nadat we hadden toegezegd om mee te helpen, gingen we aan de slag met als resultaat dat nu écht “de TV het weer doet” met een overigens haarscherp beeld. Ook hebben we nu een betere Wifi verbinding  en is onze telefoonaansluiting is verplaatst.

Na het testen van kassa, betaalautomaat, camerasysteem en uiteraard televisie konden we het signaal “op groen zetten”.

Door de inzet van Mat en ondergetekende konden de – opnieuw in rekening te brengen extra kosten – beperkt worden tot iets meer dan 100 Euro.

Met een gerust hart kunnen we nu zondag naar Ajax – PSV kijken en dat is dan ook weer alles waard :).

Hans Dietvorst


Comments

  1. sjoerd mulders - april 5, 2019 at 10:32 am

    rare post

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *